נשימה נכונה

נשימה נכונה הינה הבסיס לכל תהליך ולכל שינוי

הנשימה הינה החוויה הראשונה שכולנו חווינו עם הגעתנו אל לעולם .

מרבית האנושות בימינו אינה נושם בזרימה נכונה, כפי שאינה מתנהלת וחייה מאוזן ונכון.
הנשימות להן הורגלנו דומות לאורח החיים אותו סיגלנו מתוחות קצרות, נשימות סטרס... נשימות
הפוגמים באיכות חמצון הגוף ובעיקר המוח.

בדרך בה הורגלנו לנשום , אנו לא דואגים לרוקן בנשיפה את כל "הפסולת" מתוכנו , ואנו שואפים באופן שאינו ממקד את זרימת החמצן באופן מלא (נקי) ותקין (בזרימה חופשית, הרמונית) למכלול האברים בגוף.

הנזק הנגרם הינו במצטבר, ומשפעי כל מימדי איכות חיינו היום יומיים, ועל בריאות גופנו

עם הזמן אנו יותר מתוחים לחוצים וחסרי מנוח – תוצאות שמקבלות ביטוי הן בגישותינו לחיים וליום יום והן בביטוי בגוף הפיזי (תחלואות ומחלות)

תרגול נשימה נכונה יסייע לנו הן בניקוי ובחמצון הגוף, והן ביצירת החללים הראשונים של תודעה ריקה.
חמצון הגוף יעצים את הוויטליות, המיקוד הבהירות ויאפשר תודעה ריקה שהיא הבסיס לכל שינוי שאנו מבקשים לחולל בחיינו

ולפני שנפנה לתרגל נשימות נכונות ,נזכור שאנו ניגשים לכל תהליך מיתוך משחק והנאה
אין בתרגול מקום להפעלת כוח או מאמץ מחשבתי כלשהוא,וחשוב שכל אחד יתרגם את התרגול ליכולות האישיות שלו ברגע הביצוע (ככל שנתרגל ובחלוף זמן, נגלה שהיכולות האישיות לתרגול עולות ומתעצמות). התרגיל מוגש במסגרתו האופטימלית, אבל נזכור שהאופטימלי הינו מה שאני עושה בזמן ובמקום נתון. כל אחד ובמודע, יבחן את המקצב איתו אינו נדרש להשקיע מאמץ בביצוע התרגיל , ורק אז יתרגל.

בואו נצא לדרך......... וזכרו שהנאה ומשחק הינם מפתח להצלחה

במבנה התרגול 4 שלבים שהם מחזור נשימה אחד
נתרגל בכל פעם 7 מחזורי נשימה מלאים

שלב א-נשימה עמוקה דרך האף בקצב ספירה של 7 פעימות.

שלב ב-דחיסת האוויר מבית-החזה לחלל הבטן, ואחיזת האוויר בחלל הבטן – כל

התהליך הדחיסה ואחיזת האוויר בחלל הבטן –בספירת 7 פעימות.

שלב ג-הוצאת האוויר מחלל הבטן דרך הפה – בספירה של 7 פעימות. בפעימה

השביעית אנו מוודאים ריקון מוחלט.

שלב ד-המתנה של 7 פעימות לפני שחוזרים לנשום שוב.

*** אנו חוזרים על התהליך ברצף 7 פעמים.
בתום בפעם ה-7 אנו חוזרים לנשימתנו הסדירה תוך שמירת השקט
שבו אנו נמצאים ע"י המשך מיקוד התהליך הנשימה והנשיפה למשך 15-20 דקות.

חשוב לשמר את מחזוריות ה-7,ולזכור שפעימות הספירה יכולות להשתנות על-פי היכולת ותוך שמירה על מקצב פעימות אחיד במהלך התרגיל.

מומלץ לתרגל באם ניתן פעמיים ביום:בבוקר ובערבולאורך תקופה.

אשמח להשיב ולענות לכל שאלה שמתעוררת מביצוע ובמהלך ביצוע התרגיל

בברכה,

דינה כספי